Cazare temporara
Una dintre primele tale nevoi dupa sosirea in Canada este un loc de sedere temporara, pana cand puteti inchiria sau cumpara o casa pe termen lung. Daca nu aveti rude sau prieteni in Canada, la care sa puteti locui, o optiune ar fi aceea de a sta la un hotel sau o pensiune.
Cele mai multe hoteluri ofera camere private, dotate cu baie, telefon, conexiune la internet si televiziune. Unele au camere cu o mica bucatarie, care va permite sa economisiti bani prin pregatirea propriile mese, in loc sa mancati la un restaurant. Costul unei camere de hotel variaza in fiecare comuna sau oras, in functie de calitate , serviciile disponibile si locatie. Pe site-uri si ghiduri turistice, standardul general si costurile pot fi indicate de numarul de stele care apar dupa numele hotelului. Cinci stele inseamna, de obicei, cel mai inalt standard si cele mai mari costuri si o stea inseamna, de obicei cel mai mic cost si cel mai jos standard.
Pensiunile sunt o varianta mai ieftina decat un hotel. La cele mai multe pensiuni, puteti obtine fie o camera privata sau un pat intr-o camera mare, pe care o impartiti cu alte persoane. Toalete sunt de obicei comune si exista adesea o bucatarie unde va puteti pregati propriile mese. Costul si standardul pentru pensiuni variaza, dar multe dintre ele ofera o alternativa curata, confortabila si ieftina, in comparatie hotelurile.
Trebuie sa faceti o rezervare la un hotel sau o pensiune cu cel putin cateva saptamani inainte de a zbura spre Canada. Facand o rezervare anticipat, veti economisi bani si probabil veti avea sanse mai mari sa gasiti camere disponibile. Incercati sa gasiti un hotel sau o pensiune, care este situata central si aproape de transportul public. Feriti-va de hotelurile sau pensiunile foarte ieftine. Ele pot fi situate in zone neplacute sau sa pot fi de un standard foarte scazut.
Pentru a gasi un hotel sau o pensiune potrivita, puteti:
• accesa on-line site-ul Pagini Aurii sau face cautari de tip „hoteluri” sau „pensiuni”;
• cauta pe Internet site-ul de turism din orasul sau localitatea unde veti ajunge, caz in care veti cauta („turism” + „[nume de oras sau oras]”) si cautati listele de cazare;
• faceti o cautare generala pe Internet pentru hoteluri si pensiuni din orasul sau localitatea in cazul in care veti ajunge;
•cumparati un ghid turistic al Canadei cu hoteluri si moteluri, la o librarie in tara de origine;
• mergeti la biroul de informatii de la aeroport, dupa ce aterizati (daca nu ati rezervat cazare inainte de a ajunge).
Cele mai multe hoteluri si pensiuni au site-uri cu preturi, fotografii, localizare si o descriere a serviciilor pe care le ofera.
O alternativa la hoteluri si pensiuni este de a contacta o organizatie de servicii pentru imigranti in orasul sau localitatea in care va veti caza, pentru ca aceasta sa intrebe daca exista cazare temporara disponibila in mod special pentru nou-veniti si cat costa. Puteti gasi informatii de contact pentru organizatiile de servicii pentru imigranti din Canada la www.cic.gc.ca/english/newcomers/map/services.asp
Daca sunteti un refugiat, veti primi asistenta in a gasi cazare temporara, ca parte a programului de asistenta de reinstalare.
Corporatia ipotecilor si locuintelor Canada
Corporatia ipotecilor si locuintelor Canada (CCSM) este Agentia Nationala pentru Locuinte a guvernului federal. CCSM ofera locuitorilor din Canada – inclusiv nou-venitilor – informatiile si instrumentele de care au nevoie pentru a lua decizii legate de locuinte in cunostinta de cauza. CCSM are un site web special pentru nou-veniti pe care il puteti accesa la www.cmhc.ca/newcomers. Aceasta produce, de asemenea, o varietate de publicatii tiparite pentru nou-veniti, inclusiv Ghidul noului venit pentru Locuinte: Cum sa gasiti, inchiriati sau cumparati o casa in Canada. Acest ghid si alte publicatii sunt disponibile gratuit pe site-ul CCSM sau prin apel CCSM la 1-800-668-2642.
Tipuri de locuinte in Canada
• Apartamente de inchiriat – Un spatiu pentru o singura familie intr-o cladire sau o casa. Cele mai multe apartamente au unul, doua sau trei dormitoare; Garsonierele, au o singura camera, care serveste ca o zona de living si dormitor.
• Camere de inchiriat- case mari sunt uneori impartite in mai multe camere private, care sunt inchiriate de persoane care impart o bucatarie si o baie.
• Complexele de apartamente – Cel mai frecvent, exista apartamente in cladiri cu mai multe unitati. Proprietarul plateste taxe lunare pentru o corporatie care se ocupa de intretinere si reparatii, dupa caz. Complexele pot fi o alegere buna pentru prima achizitie, deoarece acestea sunt, de obicei, una dintre cele mai putin costisitoare optiuni. Pentru mai multe informatii despre complexe, vizitati www.cmhc.ca si scrieti „ghid de cumparatori de apartamente in complex”in caseta de cautare.
• Case – Exista case independente cu curte, precum si case semi-independente, dar si case care au perete comun una cu cealalta.
Inchirierea primei locuinte in Canada
Daca v-ati propus sa inchiriati o casa, o publicatie utila CCSM pentru inchirierea primei case in Canada este : Ce trebuie sa stiti ca nou-veniti. O puteti descarca de la www.cmhc.ca/newcomers sau sunand la 1-800-668-2642 CCSM. Acest produs este disponibil in opt limbi diferite. Informatiile de mai jos se bazeaza pe aceasta publicatie si alte ghiduri CCSM pentru nou-veniti.
Chiriasi si proprietari
„Proprietar”-ul este persoana care detine casa sau ccladirea in care locuiti. Pentru cladiri mai mari, proprietarul poate angaja un „manager de proprietate” sau „administrator” pentru a colecta chiria si gestionarea cladirii.
Responsabilitatile proprietarului si chiriasului pot varia in diferite provincii sau teritorii. CCSM ofera fise care descriu aspectele procesului de inchiriere si legile aplicate in fiecare provincie si teritoriu. Fisele includ, de asemenea, informatii de contact pentru autoritatile de inchiriere provinciale si teritoriale si link-uri catre acestea. Ar trebui sa cititi fisa legata de provincia sau teritoriul in care locuiti, daca aveti de gand sa inchiriati o casa. Puteti gasi fisele la www.cmhc-schl.gc.ca/en/co/reho.
In general, proprietarul este responsabil pentru:
• Colectarea chiriei;
• Pastrarea cladirii in conditii de siguranta si in conditii bune;
• Furnizarea de tot ce este nevoie in apartament si este inclus in chirie (cum ar fi frigider, aragaz, incalzire); si
• Repararea si platirea pentru reparatii, atunci cand ceva in casa dvs nu mai functioneaza.
Ca si chirias, sunteti,in general, responsabil pentru:
• Plata chiriei dumneavoastra in intregime si la timp;
• Pastrarea casei curate si bine intretinute;
• Contactarea proprietarului ori de cate ori ceva trebuie sa fie reparat; si
• Permiterea proprietarului sau administratorului sa intre in casa ta pentru a efectua reparatii, sau pentru a arata apartamentul altor chiriasi daca dumneavoastra doriti sa va mutati. Proprietarul trebuie sa va ofere un preaviz corespunzator inainte de a intra in apartamentul dvs.
In cazul in care un proprietar nu-si indeplineste responsabilitatile, puteti contacta autoritatea de inchiriere in provincia sau teritoriul in care locuiti pentru asistenta, folosind datele de contact din tabelul de mai jos:
Alberta | Service Albertawww.servicealberta.ca/Landlords_Tenants.cfm
Telephone: 1-877-427-4088 or 780-427-4088 |
British Columbia | British Columbia Residential Tenancy Head Officewww.rto.gov.bc.ca
Telephone: 1-800-665-8779 or 604-660-1020 |
Manitoba | Manitoba Finance – Residential Tenancies Branchwww.manitoba.ca/rtb
Telephone: 1-800-782-8403 or 204-945-2476 |
New Brunswick | New Brunswick Office of the Rentalsmanwww.snb.ca/irent
Telephone: 506-453-2557 (Fredericton office) |
Newfoundland and Labrador | Department of Government Services – Residential Tenancies Sectionwww.servicenl.gov.nl.ca/landlord/residential_tenancies.html
Telephone: 1-877-829-2608 or 709-729-2610 |
Northwest Territories | Northwest Territories Rental Officewww.justice.gov.nt.ca/RentalOffice
Telephone: 1-800-661-0760 or 867-920-8047 |
Nova Scotia | Service Nova Scotia – Residential Tenancy Branchwww.gov.ns.ca/snsmr/secure/contact/Default.asp?bhcp=1
Telephone: 1-800-670-4357 or 902-424-5200 |
Nunavut | Nunavut Housing Corporationwww.nunavuthousing.ca
Telephone: 867-975-7291 |
Ontario | Ontario Landlord and Tenant Boardwww.ltb.gov.on.ca
Telephone: 1-888-332-3234 or 416-645-8080 |
Prince Edward Island | Prince Edward Island – Office of the Director of Residential Rental Propertywww.irac.pe.ca/rental
Telephone: 1-800-501-6268 or 902-892-3501 |
Quebec | Régie du logement du Québecwww.rdl.gouv.qc.ca
Telephone: 1-800-683-2245 or 514-873-2245 |
Saskatchewan | Saskatchewan Office of Residential Tenancieswww.justice.gov.sk.ca/ORT
Telephone: 1-888-215-2222 or 306-787-2699 |
Yukon | Yukon Department of Community Serviceswww.community.gov.yk.ca/consumer
Telephone: 1-800-661-0408 or 867-667-5111 |
Gasirea unei chirii
Localizarea si costul sunt de multe ori lucruri importante la care va ganditi atunci cand sunteti in cautarea unui loc unde sa traiti. Cartierele care sunt aproape de locul de munca, scoli, transport public si alte servicii ar putea costa mai mult, dar puteti, de asemenea, sa economisiti timp si bani nefacand naveta la locul de munca sau scoala.
Dupa ce ati ales un cartier in care v-ar placea sa locuiti, exista mai multe moduri in care puteti cauta case sau apartamente, care sunt disponibile pentru inchiriere. O optiune este de a vizita cartierele si a cauta pe case sau cladiri afise „de inchiriat”. Puteti verifica, de asemenea, reclamele din ziare, aviziere in magazine si centre comerciale, si puteti cauta pe Internet pentru listele de inchiriere sau rugati-va prietenii sa va ajute. Puteti cere, de asemenea,ajutor unei organizatii de servicii pentru imigranti (consultati www.cic.gc.ca/english/newcomers/map/services.asp). In cele din urma, puteti plati, de asemenea, o agentie de inchiriere (a se vedea Pagini Aurii sau cautati pe Internet), pentru a va ajuta sa gasiti o casa de inchiriat.
Amintiti-va sa va uitati la cateva case sau apartamente diferite inainte de a va decide. In acest fel, puteti compara chiria ceruta si asigurati-va ca locul pe care il alegeti este potrivit pentru dvs si familia dvs.
Inainte de a merge sa vedeti un loc pe care doriti sa-l inchiriati, pregatiti-va o lista de intrebari pe care sa i le puneti proprietarului sau administratorului (vezi mai jos). Scrierea raspunsurilor va va ajuta sa comparati toate casele sau apartamentele pe care le-ati vizitat si sa comparati avantajele si dezavantajele fiecaruia. In timp ce sunteti acolo, verificati daca totul functioneaza asa cum ar trebui.
Intrebari pe care sa i le puneti proprietarului sau administratorului, atunci cand vizitati un loc de inchiriat:
• Sunt utilitatile (cum ar fi energia electrica, termica si apa) si aparatele (cum ar fi frigider, aragaz si masina de spalat haine / uscator) incluse in costul chiriei? Daca nu, cat de mult costa acestea in fiecare luna.
• Este apartamentul mobilat?
• Poti face modificari, cum ar fi decorare si zugravire?
• Daca aveti animale de companie sau fumati,intrebati daca este permis fumatul si detinerea animalelor de companie
• Daca detineti o masina,intrebati daca exista loc de parcare disponibil sau cat costa in plus
• Cine detine proprietatea
Daca aveti in vedere un apartament, inrebati daca are o magazie de depozitare, un loc pentru bicicleta. Este acesta inclus in costul chiriei? Cat de sigur este?
In Canada, proprietarii va pot cere sa furnizati informatii de contact pentru recomandari (cum ar fi un fost proprietar sau un angajator), care pot confirma ca ati fost un chirias bun. Ei pot, de asemenea, sa va intrebe unde lucrati si care este venitul dumneavoastra , si sa efectueze o verificare a istoricului dvs. de credit. In cazul in care ati sosit recent si nu aveti referinte, un loc de munca sau un istoric de credit in Canada, puteti obtine asistenta de la o organizatie de servicii pentru imigranti in procesul de inchiriere a unui apartament (consultati www.cic.gc.ca/english/newcomers /map/services.asp). Pentru mai multe informatii despre istoricul de credit, a se vedea sectiunea de bani si finante.
Mutarea si semnarea unui contract de inchiriere
Cand v-ati hotarat sa inchiriati o locatie, tu si proprietarul ar trebui sa semnati un contract de inchiriere. Un contract de inchiriere este un acord scris, care prezinta toate conditiile pentru care dvs si proprietarul v-ati pus de acord sa le respectati. Acesta este un document legal, asa ca asigurati-va ca cititi si ca intelegeti fiecare cuvant. Puteti alege sa va consultati si cu o alta persoana, cum ar fi o ruda, un prieten, un membru al personalului de la o organizatie de servicii pentru imigranti sau chiar un avocat. O lista de articole care apar, in general, pe un contract de inchiriere este furnizata mai jos.
Elemente comune care apar pe un contract de inchiriere :
Numele si informatiile de contact pentru dvs si proprietar.
Adresa casei sau apartamentui pe care il inchiriati.
Chiria lunara pe care ati fost de acord sa o platiti, cu sau fara utilitati, parcare, televiziune prin cablu sau alte servicii.
Data la care chiria este platita (de exemplu, in prima zi a fiecarei luni) si valoarea cu care proprietarului ii este permis sa creasca chiria in viitor.
Perioada de inchiriere (de exemplu, un an sau luna-la-luna).
Conditiile care permit eliminarea sau anularea inchirierii, sau subinchirieri de proprietate (a gasi pe cineva sa-l inchirieze, daca doriti sa plecati inainte de sfarsitul perioadei de inchiriere).
O lista cu reparatiile sau intretinerea care vor fi responsabilitatea dvs.
Orice alte restrictii (cum ar fi daca se poate sau nu fuma sau detine animale de companie).
Detalii cu privire la normele in care proprietarului ii este permis sa intre in casa sau apartamentul dumneavoastra.
Proceduri pentru efectuarea de modificari la contractul de inchiriere si solutionarea oricaror dezacorduri.
In functie de provincie sau teritoriu, un proprietar va poate cere pentru un garantie de inchiriere atunci cand incheiati contractul de inchiriere. Garantia este, de obicei, egala cu costul chiriei pe o luna. Aceasta garantie poate fi utilizata daca nu platiti chiria sau pentru a acoperi daunele aduse apartamentului sau casei pe care o inchiriati. Cand va mutati , garantia va fi returnata sau folosit pentru a plati pentru ultima dvs. luna de chirie.
Fiecare provincie are reguli diferite cu privire la garantii. De exemplu, in Ontario, garantia poate fi folosita numai pentru chiria neplatita, nu si pentru daune. In Quebec, proprietarii nu au voie sa ceara garantie. Pentru mai multe detalii, cititi fisa provinciei sau teritoriului in care locuiti, disponibila la www.cmhc.ca.
Cereti proprietarului sau administratorului sa va aduca in vedere regulile si instructiunile pentru obtinerea corespondentei, folosirea interfonului (intr-un bloc de apartamente), gunoi si reciclare, spalatorie, parcarea chiriasilor si vizitatorilor, precum si felul cum functioneaza instalatiile.
Plata chiriei
Va trebui, de obicei, sa platiti chiria la proprietar, administrator sau manager de proprietate in prima zi a fiecarei luni. In cele mai multe cazuri, puteti plati chiria intr-unul din cele trei moduri:
1. Cash. Asigurati-va ca veti obtine o chitanta pentru suma totala.
2. Cecuri post-datate. Acestea sunt cecuri care au o data viitoare scrisa pe ele. De exemplu, multi proprietari vor dori sa le dati 12 cecuri, cu data primei zile a fiecarei luni, pentru urmatoarele 12 luni. Cecurile post-datate nu pot fi incasate pana la data care este scrisa pe ele, si le puteti anula cecurile neincasate prin apel banca dvs.
3. Cecuri certificate. Acestea sunt cecuri care au fost garantate de catre banca dumneavoastra. Multi proprietari cer un cec certificat pentru prima si ultima luna.
In unele locuri, chiria poate include unele sau toate utilitatile dvs., cum ar fi energia electrica, caldura si apa. In cazul in care nu sunt incluse in chirie, sunteti responsabili pentru plata facturilor de utilitati. Daca platiti pentru utilitatile dvs., platiti intotdeauna facturile pana la data scadentei scrisa pe factura, sau compania va incasa dobanda. Daca intarziati cu platile, compania poate taia serviciul.
Cresterea chiriei
Legea reglementeaza cat de des si de cat de mult proprietarul poate creste chiria. Legea este diferita in fiecare provincie si teritoriu. In cele mai multe zone, proprietarul trebuie sa va dea un preaviz de 90 de zile inainte de a creste chiria. In unele parti din Canada, proprietarul poate creste chiria doar la aniversarea datei la care v-ati mutat. De obicei, proprietarii pot creste chiria doar o singura data in fiecare an, si poate creste doar cu o suma maxima stabilita de provincia sau teritoriului. In cazul in care proprietarul nu ti-a dat un preaviz corespunzator, puteti refuza sa platiti majorarea chiriei, pana cand proprietarul va da un preaviz corespunzator. Diferite provincii si teritorii au reguli diferite cu privire la cresterea chiriilor. Pentru mai multe detalii, cititi fisa de provincie sau teritoriu in care locuiti, disponibil la www.cmhc-schl.gc.ca/en/co/reho.
Mutarea
Inainte de va muta dintr-o unitate inchiriata, trebuie sa notificati in scris proprietarul ca veti pleca. Trebuie sa notificati inainte cu una, doua sau trei luni, in functie de provincia sau teritoriul in care locuiti (verificati fisele provinciale sau teritoriale disponibile la www.cmhc-schl.gc.ca/en/co/reho). Daca aveti un contract de inchiriere, legea nu va permite sa incheiati contractul de inchiriere mai devreme. In aceste cazuri, trebuie sa ajungeti la un acord cu proprietarul sau sa platiti o suma stabilita prin lege in provincia dvs.
Cumpararea primei case in Canada
Daca planuiti sa va cumparati o casa, exista doua publicatii utile: „”Cumpararea primei case in Canada: Ce trebuie sa stie Nou-venitii” si „Lista de verificari pentru cumparatorii de case: Un ghid pentru Nou-veniti.
Puteti descarca ghidul la www.cmhc.ca/newcomers sau comanda gratuit prin apel la CCSM la 1-800-668-2642. Aceste produse sunt disponibile in opt limbi diferite. Informatiile de mai jos se bazeaza pe aceste publicatii si alte cai de informare CCSM pentru nou-veniti.
Cautarea unei case
Inainte de a incepe cautarile unei case este important sa stiti cat va permiteti sa cheltuiti. Veti dori sa va pastrati bani pentru diversele cheltuieli legate de casa. In plus fata de costul de achizitie initial, mai sunt si alte cheltuieli principale, care includ incalzirea, impozitele pe proprietate, intretinere casei si renovarea daca este necesara. Daca vrei sa faci niste calcule pentru a estima costul detinerii unei case, calculatoare simple sunt disponibile la www.cmhc.ca (tastati „calculator ipotecar” in caseta de cautare).
Multi cumparatori se bazeaza pe un agent imobiliar pentru a-i ajuta sa gaseasca si sa cumpere o casa. Un bun agent imobiliar va asculta nevoile dumneavoastra, va aranja vizite la domiciliu si o inspectie a casei profesionista (vezi mai jos), si va negocieze cu vanzatorul pentru a va ajuta sa obtineti cel mai bun pret posibil. Agentii imobiliari sunt de obicei platiti printr-un comision de la vanzator, ceea ce inseamna ca serviciile lor sunt, de obicei gratuite pentru cumparator. Pentru a gasi un agent imobiliar, intrebati banca dumneavoastra si persoanele pe care le cunoasteti pentru a va recomanda un agent, sau uitati-va pentru numele agentilor imobiliari pe pancartele „De vanzare” in cartierele care va intereseaza. Puteti vizita, de asemenea, mai multe liste Service® (MLS®) pe site-ul www.mls.ca. Acesta enumera agentiile imobiliare si mii de case de vanzare in intreaga Canada.
Exista mai multe moduri de a cauta o casa pentru a o cumpara:
• Spuneti prietenilor, familiei si colegilor de munca despre faptul ca va cautati o casa. S-ar putea ca ei sa stie despre anumite case de vanzare
• Vizitati site-uri imobiliare, cum ar fi www.mls.ca, pentru informatii si fotografii pentru o gama larga de case.
• Cititi nosectiunea case de vanzare in ziare sau reviste imobiliare disponibile la chioscurile de ziare si alte magazine.
• Plimbati-va cu masina in jurul unui cartier care va intereseaza si uitati-va dupa pancarte „De Vanzare” sau vizitati noile constructii (zone in care sunt noi locuinte construite).
Efectuarea unei oferte
Odata ce ati gasit o casa care se potriveste bugetului dumneavoastra, stilului de viata si familiei dvs, este timpul pentru a face o „oferta de cumparare.” Daca utilizati serviciile unui agent imobiliar, el sau ea va va ajuta sa pregatiti oferta . Daca nu, poate doriti sa pregatiti acest document cu ajutorul unui avocat (sau un notar in Quebec). Este de asteptat sa negociati pentru a incerca sa reduceti costul casei.
In cazul in care oferta de cumparare este acceptata, va trebui sa angajati un avocat sau notar pentru a transfera casa pe numele dvs. Pentru a gasi un avocat sau notar, consultati Pagini Aurii sau intrebati agentul tau imobiliar pentru o recomandare.
Finantarea casei dvs
Majoritatea cumparatorilor nu au suficienti bani pentru a plati pentru noua lor casa fara un imprumut de la o banca (sau alta institutie financiara ca o „uniune de credit,” sau o societate de asigurari). Un imprumut pentru a cumpara o casa este numit un „credit ipotecar”. Veti plati inapoi un credit ipotecar prin plati periodice pe o perioada de timp, de obicei, pe un maximum de 25 de ani. Vi se va incasa o dobanda pentru imprumutul de bani.
Bancile si alte institutii financiare va vor oferi mai multe optiuni pentru a va ajuta sa alegeti un credit ipotecar care se potriveste cel mai bine nevoilor dvs. Asigurati-va ca ati inteles avantajele si dezavantajele fiecarei optiuni, inainte de a lua o decizie. Daca doriti ajutor pentru a gasi un credit ipotecar, puteti contacta un „broker de credit ipotecar”, care va lucra pentru dvs pentru a gasi cele mai bune credite ipotecare posibile (a se vedea Pagini Aurii sau a se cauta pe Internet pentru listari).
Inainte de a incepe cautarea uneo case, este posibil sa obtineti o „pre-aprobare ipotecara” de la o banca sau institutie financiara. Pre-aprobare inseamna ca vi se aproba un credit ipotecar pentru o anumita suma cu anumiti termeni si conditii. Aceasta aprobare va fi valabila pentru o perioada determinata, de obicei, pana la 90 de zile. Pre-aprobare nu inseamna ca trebuie sa acceptati ipoteca – sunteti inca liber sa cautati alte aranjamente. Cu toate acestea, cu o pre-aprobare, stiti exact cat de mult va puteti permite pentru noua dvs casa. Daca va cumparati o casa cu ajutorul CCSM asigurare de credit ipotecar (explicat mai jos), veti avea nevoie sa obtineti un imprumut de la un creditor aprobat.
Avansuri si asigurarea de credit ipotecar
Suma creditului ipotecar va fi determinata de pretul initial minus suma platita cash . Plata cash este o parte din costul casei pe care o platiti in avans si poate fi imprumutata. In cazul in care avansul este mai mic de 20 la suta din pretul noii case, veti avea nevoie, probabil, de o asigurare de credit ipotecar.
Asigurarae de credit ipotecar protejeaza banca sau institutia financiara in cazul in care sunteti in imposibilitatea de a plati inapoi ipoteca. Asigurarea de credit ipotecar este de asemenea buna pentru dvs, pentru ca va permite sa obtineti un credit ipotecar cu o plata cash mai mica (la nivelul de 5 la suta) si o rata a dobanzii mai mica.
Adresati-va bancii sau institutiei financiare pentru detalii despre asigurare de credit ipotecar CCSM sau accesati la www.cmhc.ca si de tip „asigurare de credit ipotecar” in caseta de cautare.
Scor de credit si istoric
Un istoric de credit bun este foarte important atunci cand incercati sa obtineti un credit ipotecar. Acest lucru se datoreaza faptului ca un istoric de credit prezinta creditorului ca aveti un raport bun de a plati inapoi imprumuturile dvs. Din pacate, ca un nou venit in Canada, s-ar putea sa nu aveti un istoric de credit, care este recunoscut de catre banci canadiene si alte institutii financiare. Daca doriti sa cumparati o casa, este important sa incepeti construirea unui nou istoric de credit cat mai curand posibil. Vorbiti cu un reprezentant al serviciului clienti la banca dvs. El sau ea va poate ajuta sa dezvoltati un plan de a construi un istoric de credit, care va va ajuta sa cumparati o casa.
Pentru mai multe informatii despre istoria de credit, a se vedea sectiunea pe bani si finante.
Inspectia casei
Daca faceti o oferta pentru o casa, este intelept sa faceti achizitia conditionata de o inspectie a casei , facuta de un profesionist. Acest lucru permite unui cumparator sa anuleze sau modifice o oferta in cazul in care inspectorul constata probleme grave, care nu sunt evidente. Pentru o taxa (300 dolari si mai mult), un inspector va face o examinare detaliata a proprietatii. Cand primiti raportul de inspectie al casei, dvs si agentul imobiliar va trebui sa discutati modul in care reparatiile necesare, daca este cazul, pot afecta pretul pe care sunteti de acord sa il platiti.
Puteti obtine mai multe informatii cu privire la angajarea unui inspector de proprietati vizitand www.cmhc.ca si tastand „angajarea unui inspector pentru locuinta” in caseta de cautare. Pentru a gasi un inspector de locuinta acreditat, vizitati www.cahpi.ca sau www.inspectionpreachat.org (in Quebec), sau cautati in Pagini Aurii.
Alte forme de locuinte
Locuinte asistate de Guvern
In Canada, guvernele subventioneaza, sau platesc o parte din chirii, pentru a ajuta persoanele cu venituri mici sa isi permita costul unei case sau apartament. In cele mai multe cazuri, exista o lunga asteptare pentru aceste case subventionate – uneori mai multi ani. Regulile variaza intre provincii, teritorii si, uneori, intre orase. Imigrantii in general, debarcatii sau refugiatii sunt eligibili pentru a se muta in case subventionate, dar au rareori prioritate fata de alte liste de asteptare. Nu va puteti alatura unei liste de asteptare de locuinte inainte de a ajunge in Canada.
Prin urmare, imigrantii cei mai eligibili traiesc in locuinte private de inchiriere inainte de a putea trece la locuinte subventionate. Cand ajungeti in Canada, cereti unei organizatii de servicii pentru imigranti din orasul dvs mai multe informatii cu privire la locuintele subventionate locale (pentru o lista a organizatiilor de servicii pentru imigranti, consultati www.cic.gc.ca/english/newcomers/map/services ASP).
Locuintele cooperatiste
Locuinte Co-operatiste se refera la un grup de apartamente sau case care sunt detinute in mod colectiv si gestionate de catre „membrii” care locuiesc in ele. Din moment ce majoritatea cooperativelorsunt non-profit, chiriile sunt de multe ori mai mici decat media. Cu toate acestea, se asteapta sa participati in mod activ la gestionarea si intretinerea cooperativei. Pentru a deveni un membru al unui cooperative, veti depune o cerere la consiliul de conducere al cooperativei unde doriti sa locuiti. Daca cererea dumneavoastra este acceptata, in general, veti semna un „contract de ocupare”, care este un acord legal similar cu un contract de inchiriere. Pentru a gasi o lista de locuinte cooperatiste in orasul dvs, consultati Pagini Aurii sau faceti o cautare pe Internet.
Locuinte pentru studenti
Cele mai multe universitati si colegii au un departament de locuinte care ofera studentilor informatii despre locuinte in campus si in afara campusului. Pentru mai multe informatii, contactati departamentul de locuinte de la universitatea sau colegiul pe care vreti sa il urmati.
Locuinte de urgenta
Locuintele de urgenta (uneori numite „adaposturi”) sunt pentru cazare pe termen scurt pentru persoanele fara adapost sau in criza. Acestea ofera un loc sigur unde puteti obtine necesitatile de baza, cum ar fi adapost temporar, dus, bani si alimente. Locuintele de urgenta sunt de ajutor in cazul in care sunteti evacuati din casa dvs, daca ramaneti fara adapost, sau daca va aflati in risc de a fi abuzat, daca stati in casa dvs.
Personalul si voluntarii de la adaposturi va vor oferi sprijin si informatii. Ei pot fi in masura sa va ajute sa obtineti consiliere juridica, ajutor financiar si un nou loc de a trai, in cazul in care acest lucru este ceea ce va doriti. Ei au, de asemenea, produse alimentare, haine, scutece si jucarii in cazul in care nu ati avut timp sa impachetati aceste lucruri. Daca sunteti abuzat, personalul adapostului nu va spune persoanei care v-a abuzat unde va aflati.
Caminele sunt administrate de grupuri comunitare. Numerele lor de telefon sunt de obicei prezentate in primele pagini ale cartii de telefon, impreuna cu alte numere de urgenta. Puteti apela, de asemenea, un adapost pentru a cere un sfat (nu trebuie nici macar sa le spuneti numele dumneavoastra). Unii membri ai personalului vorbesc limbi diferite sau pot chema traducatori.
Locuinte pentru seniori
Exista mai multe optiuni de locuinte asistate pentru persoanele in varsta din Canada. Acestea includ locuinte finantate de guvern si private pentru seniori. Aceste resedinte ofera o varietate de servicii pentru a-i ajuta pe seniori in satisfacerea nevoilor lor de zi cu zi. Uitati-va in paginile albastre pentru locuinte pentru seniori asistate de guvern si Pagini Aurii pentru resedinte private pentru persoanele in varsta.