Emigrare Quebec

EMIGRARE QUEBEC – PROCEDURA

Un număr mare de persoane emigrează în Quebec solicitand in acest fel statutul de rezidenta permanenta in Canada.

Emigrarea in Quebec va permite sa va stabiliti permanent in aceasta provincie si sa lucrați pentru orice angajator din Quebec. Cererea de emigrarea pentru programul Quebec se face in 2 etape succesive, atât la guvernul provinciei Quebec cat si la guvernul Federal al Canadei.

  • Prima etapa este la Ministerul Imigratiei Quebec care presupune decizia favorabila din partea ministerului  si eliberarea Certificatul de selectie Quebec
  • A doua etapa – obtinerea statutului de rezidenta permanenta  din partea Guvernului Federal Canada. Aceasta procedura include si sustinerea examinarii medicale, verificarile de Securitate si colectarea datelor biometrice)

Prin urmare, Quebec are propriul sistem de selectie prin care selectează imigranții din categoria economica și impune proceduri și criterii specifice persoanelor care vor sa depuna o cerere de rezidenta permanenta pentru aceasta provincie.

Persoanele care doresc sa se stabileasca permanent in Quebec si sa munceasca acolo, altele decat cele din categoria Investitori sau Oameni de afaceri, trebuie sa prezinte o cerere de emigrare in cadrul programului Lucratori Calificati Quebec.

Criteriile de admisibilitate in cadrul programului Lucrători Calificați Quebec.

Quebec este direct responsabil cu selectia imigrantilor pe care doreste sa-i primeasca exceptie fac refugiatii si cererile de reintregire a familiei.

Dacă doriți să vă stabiliți permanent în Quebec prin intermediul programului Lucratori Calificati Quebec, trebuie sa cunoasteti ca factorii și criteriile din grila de selecție aplicabilă selecției  sunt:

  • formare (nivel de educație și domeniu de pregătire),
  • experiență de muncă,
  • vârsta,
  • cunoașterea limbii franceze și engleze
  • sejururi în Quebec,
  • prezența familiei în Quebec (soț / soție, fiul sau fiica, tatăl sau mama, fratele sau sora, bunicul sau bunica);
  • oferta de angajare permanentă validată de către MIFI,
  • caracteristicile soțului însoțitor,
  • copii care vă însoțesc,
  • capacitatea de autonomie financiară (în primele trei luni după instalare).

I. Selecția cererilor de emigrare prin programul Lucrători Calificați Quebec.

Odată cu reformele succesive din 2 august 2018 și 27 iunie 2019, procedura de solicitare a rezidentei permanente și obținerea CSQ a fost revizuită în detaliu. Acum, procesul de selectie si acordare rezidentei permanente prin programului Lucratori Calificati Qebec  se face în patru etape.

1. Inregistrarea declaratiei de interes

Personale care doresc emigreze in Quebec prin programul Lucratori Calificati Quebec trebuie să înceapă prin a inregistra o declaratie de interes online prin portalul Arrima. Aveți la dispoziție 90 de zile pentru a depune această declarație de interes de la data la care ați început să o completați. Odată depusă, declarația dvs. de interes este valabilă timp de un an. Dacă, după un an, nu ați fost invitat de către ministerul de imigratie să trimiteți o cerere de selecție permanentă, puteți trimite o nouă declarație de interes. Dacă primiti invitatia puteți trece la al doilea pas.

2. Pregatirea si trimiterea dosarului de emigrare

Odată ce ati primit inviatia, aveți la dispoziție 60 de zile pentru a completa online cererea de selecție permanentă pe portalul Mon Projet Québec și pentru a plăti taxele necesare. Când cererea dvs. este examinată, veți primi o solicitare din partea ministerului pentru a obține certificatul dvs. de competente a valorilor democratice  din Quebec și a valorilor înscrise in Carta drepturilor și libertăților omului din Quebec și o listă personalizată a documentelor solicitate pe care va trebui sa le pregatiti si sa le transmiteti  în sprijinul cererii. Veți primi o confirmare de primire a dosarului  impreuna cu numarul de dosar odata ce  taxele de procesare sunt achitate (812 $ CAN pentru o singură persoană; 174 $ CAN  pentru fiecare persoană suplimentară (soț, partener de drept comun, copil ). Termenul de procesare auntat de catre minister este de 6 luni.

3. Interviul de selectie (daca este cazul)

Puteți fi invitați la un interviu de selecție. Scopul acestei întâlniri este de a se verifica anumite elemente din dosarul dvs. Nu toți candidatii sunt convocati la un interviu.

4. Primirea Certificatului de selectie (CSQ)

Dacă cererea dvs. de selecție este acceptată, vă va fi emis un CSQ. CSQ este emis în două exemplare. Trebuie să păstrați primul exemplar intitulat „Titulaire” a certificatului și să trimiteți al doilea intitulat „Immigration Canada” la IRCC atunci când solicitați rezidenta permanentă.

Acest document este valabil timp de doi ani de la data emiterii sau până la luarea unei decizii privind rezidența permanentă de către IRCC.  Prin urmare, este responsabilitatea dumneavoastră să trimiteți cererea de rezidenta permanentă în termen.

II. Cererea de rezidenta permanenta in Canada

Dupa obtinerea CSQ-ul, veți putea solicita rezidenta permanentă la Guvernul Canada. In aceasta procedura sunt incluse si verificarile medicale si verificarile de securitate pentru dvs. si pentru toti membrii familiei.

Cererea de rezidenta permanent se face de regula in 5 etape:

1. Pregatirea si inregistrarea dosarului de rezidenta permanenta

Interesul dvs. este sa inregistrati cat mai repede cererea de rezidenta permanenta pentru Canada la IRCC. Trebuie completate formularele necesare, trebuie pregatite cu atentie documentele necesare si CSQ-ul.

Trebuie sa va asigurati ca achitati taxele corespunzatoare dupa care  cererea trebuie transmisa la biroul central de procesari din Canada.

Costurile aferente acestei etape sunt:

  • CAN $ 550 pentru solicitantul principal pentru examinarea dosarului + CAN $ 550 pentru soț / sotie + 150 USD pentru copil;
  • CAN $ 490 pentru obținerea statutului de rezident permanent;
  • CAN $ 85 / persoană pentru biometrie (amprente digitale și fotografie) sau CAN $ 170 pentru familii cu două sau mai multe persoane;
  • și în final CAN $ 200 până la CAN $ 250 de persoană pentru examinarea medicală.

Dacă dosarul dvs. este complet și prezentat corect, IRCC va returna o confirmare de primire prin care vă informează numărul de dosar și vă va transfera solicitarea către reprezentanța canadiană cea mai apropiată de dvs. pentru prelucrare ulterioară. Acest număr de dosar vă va permite să conectați cererea dvs. la contul dvs., pe site-ul IRCC și, astfel, să accesați anumite servicii online, cum ar fi consultarea corespondenței primite, avansarea doarului dvs.  

Verificați periodic starea dosarului si eventualele solicitări de documente suplimentare emise de autoritati.

2. Furnizarea datelor biometrice

Începând cu vara anului 2018, trebuie să furnizați autorităților datele biometrice (amprentele digitale și foto), într-unul dintre centrele de primire a cererilor de viză (VAC). Procedura poate fi efectuata în oricare dintre cele 135 de centre de asistență solicitate ( Centre de asistență pentru aplicații). Veți avea la dispoziție 30 de zile pentru a transmite datele dvs. biometrice de la primirea scrisorii de instrucțiuni de la IRCC, pe care trebuie să o prezentați punctului oficial de colectare a datelor biometrice.

ATENȚIE: Din 3 decembrie 2019, obligația de a furniza datele dvs. biometrice se aplică tuturor solicitărilor făcute de:

  • lucrători străini, inclusiv cereri de prelungire a permiselor de muncă,
  • studenții străini, inclusiv cererile de extindere a unui permis de studiu,
  • vizitatorii care fac obiectul vizei, inclusiv cererile de prelungire a șederii lor și
  • rezidenți permanenți.

3. Vizita medicala

După ce dosarul a fost procesat, veti fi invitati să sustineti examinările medicale.

Pentru a trece examenul medical, dumneavoastră și membrii familiei nu trebuie să aveți nicio boală care să prezinte un risc pentru sănătatea publică sau care ar putea reprezenta o povară semnificativă pentru serviciile de sănătate canadiene. Această examinare este pe cheltuiala dvs. Taxele percepute pot varia de la un medic la altul. Consultați lista medicilor autorizați să efectueze examinări medicale în țara dvs. de reședință.

4. Primirea confirmării de rezidenta permanenta

Dacă cererea dvs. este acceptată, veți primi o confirmare a rezidentei permanente (CRP). Acesta va fi emisa atat pentru dvs. cat  și pentru membrii familiei care va insotesc. Va trebui să prezentați confirmarea la punctul de intrare în Canada.

Atenție: păstrați cu atenție confirmarea rezidenței permanente și CSQ-ul dvs., deoarece acestea vor fi necesare în fiecare etapă a emigrării dvs. în Canada: deschiderea unui cont bancar, solicitarea cardului de asigurare de sănătate sau a  numărului de asigurare socială, etc.

5. Intrarea in Canada si obținerea cardului de rezidenta permanenta

Statutul dvs. de rezident permanent va fi validat la punctul de intrare în Canada (punctul  de frontieră). Veți primi cardul de rezident permanent prin poștă în termen de aproximativ două luni. Cardul dvs. va fi în mod normal valabil timp de 5 ani.

Bine de știut: cardul de rezident permanent va fi transmis la adresa din Canada pe care ați furnizat-o atunci când ați ajuns în Canada. Dacă vă schimbați adresa, asigurați-vă că o raportați cât mai curând posibil la IRCC